De meeste leidinggevenden deugen wél.

De meeste leidinggevenden deugen wél.
Bazen zijn zogezegd minder verbonden met hun medewerkers of het zijn vaak cynische mensen, kleine sociopaten hoor ik wel eens. Ze geloven dat de meeste medewerkers lui en onbetrouwbaar zijn? Uitspraken die kunnen tellen en een grote afstand creëren tussen…

Wat je NU kan doen voor je salesteam?

Wat je NU kan doen voor je salesteam?
Organisaties hebben bewezen dat ze zaken in orde kunnen krijgen binnen één week, waar decennia voor geijverd is. Dat heeft mij met bewondering omver geblazen. Sinds enkele weken is het onmogelijke niet langer onmogelijk! Hoe kan je deze verbeeldingskracht blijvend…

10 Tips voor een veerkrachtig compliment.

10 Tips voor een veerkrachtig compliment.
Of je nu sales&marketing manager, teamleader of administratief medewerker bent, een compliment geven kan iedereen!  Je kan het alleszins leren. Heb je echter ook al meegemaakt dat je een pluim kreeg en dat je niet goed wist wat je ervan…

Hier hebben klanten en medewerkers niets te zeggen.

Hier hebben klanten en medewerkers niets te zeggen.
Dat zou de titel kunnen zijn van mijn nieuw boek en een aanloop om te stoppen met uitgebreide en geldverslindende klanttevredenheids- en medewerkerstevredenheidsonderzoeken. Luisteren naar de klant en betrokkenheid blijven cruciaal en er is meer. Hoewel de onderzoeksbureaus het niet…

Wat jouw klanten écht willen in 2020?

Wat jouw klanten écht willen in 2020?
Word jij ook overdonderd door al die geautomatiseerde berichten?  Mobiele apps, sociale netwerken, virtuele assistenten, chatbots, artificial intelligence, adwords, whatsapp, alsof heel het succes van het merk ervan afhangt. Hoe het soms (mis)loopt in beeld gebracht. (bron facebook-BBC) [embed]https://www.facebook.com/bbccomedy/videos/603030750270737/[/embed] Wat klanten…

Reactie maar geen actie !

Reactie maar geen actie !
1.000.000.000 gesprekken 1 miljard euro kosten 0 % rendement 100 % frustratie en demotivatie Volgens Patty Mc Cord en de Vrije universiteit van Amsterdam werken functioneringsgesprekken zelden proactief maar eerder contraproductief. https://www.youtube.com/watch?v=iBa9EoEbb38 Patty Mc Cord Als alles gestructureerd en gedocumenteerd…

De hide & seek mentaliteit in je team.

De hide & seek mentaliteit in je team.
Bedrijven zijn wanhopig op zoek naar goede verkopers.  Dat is niet nieuw. Wat wel verontrustend is, is dat vele zaakvoerders het vertrouwen in verkopers kwijt zijn. Ze staan zeer wantrouwig tegenover deze groep van medewerkers. Ze vertellen mij dat verkopers…

Hoe twee coachees, godinnen op hogen hakken waren?

Hoe twee coachees, godinnen op hogen hakken waren?
Hoe toevallige gebeurtenissen mij verder op weg gezet hebben naar mijn authentieke missie om die concreet vorm te kunnen geven? De magische werking van synchroniciteit. Die zorgt niet alleen voor meer positieve aandacht maar draagt ook bij aan een verhoogde…

Community driven growth begint hier.

Community driven growth begint hier.
Opportuniteiten voor zowel studenten als ondernemers. Zet jij straks de deuren open voor jongvolwassenen die een werkplek zoeken? Eureka! Een match tussen studenten en ondernemingen! Vanaf 1 september 2019 worden de HBO5-opleidingen geïntegreerd in de hogescholen. Dit betekent concreet dat…

Waarom partnerships zo belangrijk zijn?

Waarom partnerships zo belangrijk zijn?
Ondernemers-Freelancers voelen zich soms eenzaam in hun dagelijkse werkzaamheden, specifieke rol of als uitdager in hun markt. Ze krijgen soms aanvragen van klanten buiten hun eigen scope. Ze willen wel helpen maar ze hebben de dienst of het product niet.…

Hoe word je relatiebouwer met LinkedIn?

Hoe word je relatiebouwer met LinkedIn?
Van offline naar online communicatie en omgekeerd; als je van netwerken houdt dan is LinkedIn een ongelooflijke tool om je professionele relaties te starten en te onderhouden. Zo wordt het “dagelijkse kost;” zoals Jeroen Meus het zou kunnen zeggen. Na…

De slinger is doorgeslagen.

De slinger is doorgeslagen.
Na bijna 100 coachingsgesprekken in sales stel ik vast dat het vooral gaat over regels, procedures, opsplitsen van taken, cijfers en meten. Mag er nog nagedacht worden aub? Mag er nog tijd genomen worden om de klant te beluisteren aub?…

Het gun- en kansenmodel als nieuw business model.

Het gun- en kansenmodel als nieuw business model.
Economische malaise? WAKE-UP ! Een oplossing voor de huidige malaise zou kunnen liggen in het begrijpen en toepassen van de logica van ons ecosysteem. Als we de huidige economische problemen omvormen door logische modellen van ecosystemen na te bootsen dan…

5 tips voor een betere klantenservice!

5 tips voor een betere klantenservice!
Een tevreden medewerker, geeft een tevreden klant. Een tevreden klant is de beste strategie die je als zaakvoerder kan nastreven voor een succesvolle organisatie. Tip 1 : Zorg dat alle medewerkers over één en hetzelfde geïntegreerd beeld beschikken om een…

Venditio+ op bezoek bij de Red Devils

Venditio+ op bezoek bij de Red Devils
  Dat verkopen een teamsport is dat wisten we al langer bij Venditio+.  En als je weet dat de voetbalgekte helemaal is toegeslagen in België, dan nemen wij dit moment even om ervan te leren. De eerste 90 minuten zijn…

Wat als werken geen energie meer geeft?

Wat als werken geen energie meer geeft?
  Waarom doe ik wat ik doe? Medewerkers zijn op zoek naar zingeving.  We dreigen allemaal te verzinken in de computer, onze tablet, smartphone of Ipad. Alsof we geprogrammeerd worden van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat. Het elektronisch tijdperk…

Wie bepaalt de cultuur in een organisatie?

Wie bepaalt de cultuur in een organisatie?
Dit is het verhaal van Mieke, die 9 maanden in zwangerschapsverlof geweest is en terug komt in een totaal andere cultuur. Ze herkent het bedrijf haast niet meer. Welkom terug, is wel de boodschap van haar leidinggevende maar de schok…

Business innovation : Yes we can !

Business innovation :  Yes we can !
    Bruggen bouwen naar de toekomst ! Hoe staat het hiermee in jouw bloeibedrijf? Hoe gaan jouw diensten eruit zien in 2025? Graag neem ik je mee op sleeptouw.  Laten we eens kijken naar de betekenis van het woord "innoveren"…

Groepsleiderschap voor dummies.

Groepsleiderschap voor dummies.
Individueel leiderschap en groepsleiderschap is fundamenteel verschillend.  Voor dit laatste zijn specifieke talenten nodig.  Groepsgericht leiderschap waarbij het geheel groter is dan de som der delen. Wat is daarvoor nodig?  Welke competenties zijn cruciaal? Vaardigheden zoals flexibiliteit, opvolging, luisteren en…

Doelstellingen formuleren, waar is dat goed voor?

Doelstellingen formuleren, waar is dat goed voor?
Januari is bijna voorbij en sommige managers realiseren zich nu al dat de doelstelling van deze maand niet gehaald wordt.  Dat is al een frustrerend begin. Wat nu? De achterstand meesleuren, je doel wijzigen, je erbij neerleggen, ....Maandag 15/1 was…

Klantvriendelijkheid : van goed naar beter naar best !

Klantvriendelijkheid  : van goed naar beter naar best !
  Wat is eigenlijk klantvriendelijkheid?  Hoe herken je deze waarde in een organisatie of afdeling of in je medewerker? Klantvriendelijkheid betekent voor iedereen iets anders.  Mocht je hierover een brainstormsessie houden, je gaat versteld staan. Het is dus belangrijk om…

Wanneer zijn leiders échte helden ?

Wanneer zijn leiders échte helden ?
Er zijn verschillende visies op leiderschap.  Ik wil die leiderschapsstijlen belichten die een uiting zijn van een groeiend bewustzijn, met name dat het "anders kan". Leiderschap dat vertrekt vanuit een diepere waarde en dat groeit van binnenuit. Leiderschap dat gericht…

So you think you innovate….do you?

So you think you innovate….do you?
bron artikel Jobat 24/4/2017 Sommige bedrijven en managers, ook in ons land, zijn zich al geruime tijd bewust van het feit dat ze moeten innoveren.  En dat gebeurt ook op vlak van hun product of dienst.  Maar het pijnpunt blijft…

10 tips om effectief te delegeren!

10 tips om effectief te delegeren!
  Het delegeren bepaalt in hoge mate de effectiviteit van een verkoper.  Het order is binnen en nu moet het nog volgens de regels worden uitgevoerd.  De verkoper kan dit zelf niet waar maken tenzij hij de juiste interne connecties…

Zetelt jouw klant in je adviesraad?

Zetelt jouw klant in je adviesraad?
  Allereerst wat is een adviesraad? Voor zij die het kennen, stel jezelf direct de vraag. Voor anderen: Een Adviesraad is een adviserend platform van onafhankelijke experten die u helpen bij het nemen van belangrijke strategische beslissingen. Je denkt dat je klantvriendelijk…

Gelukkige medewerkers presteren beter!

Gelukkige medewerkers presteren beter!
  Het is al langer geweten dat medewerkers die een goede werk-privé balans hebben, beter presteren. Dat gelukkige, zelfzekere medewerkers beter verbinding maken met de klanten. Dit gaat zeker op voor verkopers, want zij hebben het rechtstreekse contact met de…