Business innovation : Yes we can !

Business innovation :  Yes we can !
    Bruggen bouwen naar de toekomst ! Hoe staat het hiermee in jouw bloeibedrijf? Hoe gaan jouw diensten eruit zien in 2025? Graag neem ik je mee op sleeptouw.  Laten we eens kijken naar de betekenis van het woord "innoveren"…

Groepsleiderschap voor dummies.

Groepsleiderschap voor dummies.
Individueel leiderschap en groepsleiderschap is fundamenteel verschillend.  Voor dit laatste zijn specifieke talenten nodig.  Groepsgericht leiderschap waarbij het geheel groter is dan de som der delen. Wat is daarvoor nodig?  Welke competenties zijn cruciaal? Vaardigheden zoals flexibiliteit, opvolging, luisteren en…

Doelstellingen formuleren, waar is dat goed voor?

Doelstellingen formuleren, waar is dat goed voor?
Januari is bijna voorbij en sommige managers realiseren zich nu al dat de doelstelling van deze maand niet gehaald wordt.  Dat is al een frustrerend begin. Wat nu? De achterstand meesleuren, je doel wijzigen, je erbij neerleggen, ....Maandag 15/1 was…

Wat jouw klanten écht willen in 2018?

Wat jouw klanten écht willen in 2018?
Word jij ook overdonderd door al die geautomatiseerde berichten?  Mobiele apps, sociale netwerken, virtuele assistenten, chatbots, artificial intelligence, adwords, whatsapp, alsof heel het succes van het merk ervan afhangt. Maar wat klanten écht willen is een back-to-basic aanpak.   Als je…

Klantvriendelijkheid : van goed naar beter naar best !

Klantvriendelijkheid  : van goed naar beter naar best !
  Wat is eigenlijk klantvriendelijkheid?  Hoe herken je deze waarde in een organisatie of afdeling of in je medewerker? Klantvriendelijkheid betekent voor iedereen iets anders.  Mocht je hierover een brainstormsessie houden, je gaat versteld staan. Het is dus belangrijk om…

Wanneer zijn leiders échte helden ?

Wanneer zijn leiders échte helden ?
Er zijn verschillende visies op leiderschap.  Ik wil die leiderschapsstijlen belichten die een uiting zijn van een groeiend bewustzijn, met name dat het "anders kan". Leiderschap dat vertrekt vanuit een diepere waarde en dat groeit van binnenuit. Leiderschap dat gericht…

So you think you innovate….do you?

So you think you innovate….do you?
bron artikel Jobat 24/4/2017 Sommige bedrijven en managers, ook in ons land, zijn zich al geruime tijd bewust van het feit dat ze moeten innoveren.  En dat gebeurt ook op vlak van hun product of dienst.  Maar het pijnpunt blijft…

10 tips om effectief te delegeren!

10 tips om effectief te delegeren!
  Het delegeren bepaalt in hoge mate de effectiviteit van een verkoper.  Het order is binnen en nu moet het nog volgens de regels worden uitgevoerd.  De verkoper kan dit zelf niet waar maken tenzij hij de juiste interne connecties…

Zetelt jouw klant in je adviesraad?

Zetelt jouw klant in je adviesraad?
  Allereerst wat is een adviesraad? Voor zij die het kennen, stel jezelf direct de vraag. Voor anderen: Een Adviesraad is een adviserend platform van onafhankelijke experten die u helpen bij het nemen van belangrijke strategische beslissingen. Je denkt dat je klantvriendelijk…

Waarom FEETBEK geven niet werkt?

Waarom FEETBEK geven niet werkt?
Waar gaan we het vandaag eens over hebben? Zo wordt er wel eens omgegaan met Feedback geven. Zullen we de medewerker eens onder de loep nemen? Waar haalt een leidinggevende het recht om gepast of ongepast zijn mening te geven over…

5 tips voor een betere klantenservice!

5 tips voor een betere klantenservice!
  Tip 1 : Zorg dat alle medewerkers over één en hetzelfde geïntegreerd beeld beschikken om een goed zicht op de klanten te krijgen. Veel bedrijven kiezen voor verschillende tools en applicaties zodat iedere afdeling zo efficiënt en effectief mogelijk…

Minder praten, meer doen

Minder praten, meer doen
  Steeds meer bedrijven praten over duurzaamheid maar steeds minder zijn effectief mee bezig. Als stimulator van het beleven van waarden in een bedrijf, ben ik ervan overtuigd dat duurzaamheid integraal deel zou moeten uitmaken van de proposities die bedrijven…

Gelukkige medewerkers presteren beter!

Gelukkige medewerkers presteren beter!
  Het is al langer geweten dat medewerkers die een goede werk-privé balans hebben, beter presteren. Dat gelukkige, zelfzekere medewerkers beter verbinding maken met de klanten. Dit gaat zeker op voor verkopers, want zij hebben het rechtstreekse contact met de…

Wat als werken geen plezier meer geeft?

Wat als werken geen plezier meer geeft?
  Waarom doe ik wat ik doe? Medewerkers zijn op zoek naar zingeving. In deze blog komt er een antwoord op de vraag naar meer waardevol werk om medewerkers geestelijk te laten groeien. We dreigen allemaal te verzinken in de…